Látogatók

2012. december 10., hétfő

Téli kedvencek 6.

A 6. rész nem a ruhákról fog szólni, hanem ételekről, édességről és italokról, amit különösen szeretek télen fogyasztani. Vannak olyan dolgok, amiket csak télen szoktunk enni, inni és ez mégjobbá teszi a hideg évszakot. 




4 évszakos a tea, de jó melegen télen esik a legjobban. Esti filmezések mellé, takaróba burkolózva nagyon pihentető. Én egy pihentető italnak tartom. Mellette még nagyon jó gyógyszer is a megfázások alatt. Az idén új ízeket ismertem meg. Jelenleg van itthon nekem vegyes gyümölcsös, ami körte-alma keveréke. Van málnás és a 100 Ft-osból szoktunk válogatni vegyesen, lehet darabra venni és vettünk almás-fahéjasat, ami isteni , meg narancsos fűszerezésűt, aminek kicsit érdekes az íze, de egy idő után meglehet szokni és kellemes. Elég nagy tea rajongó lettem az utóbbi időben.






Kedvenc téli süteményem. Ez az egyik, amit érdemes a karácsonyban várni. Mind a kettőt nagyon szeretem. Mi nem szoktunk itthon sütni, veszünk boltban, ami szerintem hasonlóan finom, mint a házi. Eszünk is meg szoktunk le fagyasztani belőle, így a következő év elejére is marad eszegetni.






Kedvenc nasim, amit karácsony körül hiányolni szoktam. Egy idő után nem tesz jót az emésztésemnek, de elég nagy mogyoró imádó vagyok és egyszer van egy évben karácsony, engedjünk a mogyoró csábításának.






Télen ugye népszerű a déli gyümölcs, így a banán is. 1-2 hétben 1-2x fogyasztok banánt, nagyon könnyen emészthető, gyógyító hatású a gyomornak, de viszont nem ajánlott fogyókúrázóknak, mert elég nagy a szénhidrát tartalma, ezért eszek én is ritkábban. 






Töltött káposztát akkor eszünk, amikor akarunk meg amikor csinálunk. De a hagyomány szerint karácsonyhoz tartozik. Biztos, hogy ilyenkor mindenki szokott készíteni. Mi is így vagyunk ezzel. Én Anyukámét szeretem a legjobban, a fűszerezését, az ízét. Máshol, karácsonyi ebédeken , ha töltött káposzta és sültek közül lehet választani, akkor inkább a sülteket eszem. Jó adag tejföllel és kaláccsal imádom.






Nálunk a családban elég népszerű lett a bólé ebben az évben. Nagynéném minden családi összejövetelen készít. Kedvet kaptam hozzá és hagyománnyá teszem magamnak, hogy minden karácsonykor vagy szilveszterkor csinálni fogok bólét. Elég variálható ital, ami a legjobb szerintem benne, különféle ízeket lehet kihozni belőle, különféle gyümölcsöket, italokat lehet bele tenni. A pezsgő és a fehérbor alapvető. Csalókás italnak tartják, gondolom a gyümölcsdarabok miatt, hogy aki megeszi, annak jobban üt. Én még nem csiccsentem be tőle, mert elég keserű lesz a gyümölcs az alkoholtól. De aki szereti ezt az ízt, annak eredményt fog hozni.






A legfontosabb vitamin tartomány a tél idején. Én hetente többet megeszek belőle. Segíti az emésztést és vértisztító hatása van. Az érdekesség benne, hogy rák megelőző hatása van. 






Az egyetlen dolog, ami biztos nem maradhat el a karácsony fáról. Imádjuk a szaloncukrot leeszegetni a fáról. A kedvencem a zselés és a gumicukros, de szeretem még a kókuszost és a meggylikőröset is.

Nincsenek megjegyzések:

Névnapi és születésnapi ajándékaim

Már az idei születésnapi bulim is elmúlt, de nemhogy erről, még a tavalyiról sem posztoltam. Nagyjából emlékszem, hogy kitől mit kaptam, de ...